onsdag 2. juli 2014

Problemet med jenter

Kjære Mari og Marit,

Jeg har et problem. Problemet er jenter. Sånn som dere er. Det er så mange, og dere er så søte og fine og myke og nydelige, og det finnes knapt den piken jeg ikke kunne tenke meg å ta i armene mine og kysse intenst og lenge. Men på mystisk vis synes det meg at så snart jeg tar et kvinnfolk i armene, så har jeg samtidig stilletiende akseptert en slags kontrakt på at jeg tilhører nettopp den kvinnen. Det skaper noen problemer for meg, fordi jeg synes det er veldig tidkrevende og slitsomt å måtte avklare mine hensikter til enhver tid. I tillegg er jeg litt konfliktsky og impulsiv, hvilket fører til at jeg kysser først og avklarer de nevnte hensikter siden. Jeg har forsøkt å advare først. Tillat meg å demonstrere min nåværende modus operandi: «Kjære, du er det vakreste jeg har sett. Uten klær er du en Afrodite, en Åpenbaring, et kunstverk å tilbe, et paradis å innvadere... (så langt alt vel!)... PS, jeg er borte i morgen tidlig». Omtrent her får jeg beskjed om å kle på meg igjen og forsvinne. Så kjære Mari og Marit, hvordan kan jeg best leke kyss/klapp/klem, beholde den romantiske stemningen OG være ærlig samtidig? Finnes det noen triks som fungerer på dere?

Vennlig hilsen Endre Nese

Hei Endre,

Altså, jenter er et problem, både på makro-, og ikke minst mikronivå. Problemet er at vi er her. Vi, for eksempel, er her, og vi er enige om at det av og til er litt slitsomt.

MEN, når det gjelder problemet ditt, må du ikke tro at det er mulig å få den løsningen du egentlig ønsker. Hvis du tar en kvinne i armene og kysser henne intenst og lenge, vil hun høyst sannsynlig begynne å hamre på hjørnetannen din for å skaffe seg et bo (litterær referanse). Problemet ditt er at du både ønsker å tiltrekke og frastøte deg kvinner, og det blir jo litt vanskelig.

Noen råd:

  • Vær mer dust. Det med «Uten klær er du en Afrodite..» og sånn funker bra, men du kan bedre. Introdusér deg selv som Adonis. Si at du skriver dikt om livet, kjærligheten, evigheten, havet og rosen. Kast skoen din på sjøen for å imponere henne.
  • Få deg en katt. Og da mener vi bare én.

Det er vanskelig å gi råd her, siden vi er kvinner, og vi elsker dere menn fordi dere er så fine og hårete og luktete, og vi vil gifte oss med dere alle sammen. Og vi håper du blir her, for vi har laget kaffe. Og frokost. Vi har laget speilegg og greier. Ikke gå, da. BLI TIL FROKOST I DET MINSTE.

Hilsen Mari og Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar