tirsdag 24. juni 2014

Hatt er kult

”Kjære #mogmråd! Er hatt kult eller teit?”, spør Øystein på Twitter.


Kjære Øystein.

Hatt er kult. At noen syns hatt er teit, er basert på den misforståelsen at de tror noen bryr seg om hva de syns.
Vi kler hatt godt begge to, og har til sammen åtte stykker, to av dem røde. Vi har lenge vært aktive i Bevegelsen for Normalisering av Dagligdags Hattebruk (BNDH), og vårt mål er at alle, med unntak av de som er allergiske mot materialene som brukes i hatter og får hissig utslett av det, skal bruke hatt hver eneste dag.

For, som en klok mann en gang sa: Hadde jeg hatt den hatten jeg hadde hatt hvis jeg hadde hatt, hadde jeg hatt hatt jeg òg.


Hilsen Marit og Mari



Eksempelbilde:

1 kommentar:

  1. Jeg må få lov til å supplere med:
    Nå det går mot vinter, har jeg ingen sommer hatt.
    Hva skal du med sommerhatt, når det går mot vinter?

    SvarSlett