mandag 8. september 2014

Er jeg syk?


Jeg vet ikke om dere kan hjelpe meg, men jeg ønsker i alle fall et ærlig svar. Dere virker jo å være to smarte hoder, som i tillegg er kvinner som antagelig har opplevd litt av hvert. Det virker iallfall sånn på svarene dere gir oss menn. Dere skjønner liksom menn, liksom.
Altså: Jeg er ute etter ei skikkelig bra dame, tror jeg, og jeg ser dem jo overalt. Og så tar vi en øl eller to, da, og så prater vi og har det fint. Og så ender det med sex, og så blir hun forelska. Og da vil jeg ikke mer. Etter dette vil jeg alltid ha en annen!
Er det noe feil med meg?
Er jeg syk?
Finnes det en løsning her?
Vennlig hilsen
Magne I.

Hei Magne,

Se for deg et barn på julaften, som pakker opp presang etter presang, og når det ikke er flere blir de sånn «jeg vil pakke opp flere!», fordi det er et kick å pakke opp ting. De glemmer at selve utpakkingsprosessen egentlig har lite å si, det er jo lekingen med det de har fått som er det morsomste. Og det er jo bare fantasien som setter stopper for hva de kan gjøre med disse lekene, hvor veien går videre. Det er også viktig å påpeke at hvis barnet får for mange leker, blir det bare rot på rommet, og de glemmer hva de har. Skjønner du hvor vi vil?

Med «leker» i denne sammenhengen mener vi selvfølgelig forholdet mellom deg og en annen person, for personer er tross alt ikke leketøy. Ikke forhold heller, da. Og følelser er også ofte noe man bør unngå å leke med. Det er bare en middels bra analogi.

Vi foreslår at du lager en ønskeliste, og fokuserer på det du fikk i stedet for det du ikke fikk. Ønsker du deg lidenskap, vennskap, en livspartner, et klønete engangsligg? Hva er "ei skikkelig bra dame?". Og dette med at motparten blir forelsket er ikke noe du kan kontrollere uansett, så det kan du bare gi opp. Ligging betyr alltid fare for følelsesmessig oppstyr. Bare ikke lyv, og vær sikker, de kommer til å komme over deg.

Håper dette hjalp litt, Magne, vi har tro på deg!


Hilsen Mari og Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar