torsdag 26. juni 2014

Hey, Sailor!

En kvinne har mast så mye om å få være med på seiltur at jeg i et svakt øyeblikk sa ja. Nå melder bekymringene seg på rekke og rad. Hvordan sikre meg at hun har det bra? Jeg spiller ikke instrumenter, båten er liten og gammel, og det er lite eller ingen luksus ombord. Hvordan gi henne oppgaver slik at hun føler seg viktig? Hun er en typisk landkrabbe som knapt har smakt på saltvann. Hva med maten? Ombord er det ett pluss, så det blir krevende å diske opp meg en 12-retters meny. Hva med hygiene? Jeg er kjent med at jenter legger noe annet i hygiene enn det vi seilere normalt gjør. Må jeg kjøpe speil? (PS har saltvannsåpe). Og til sist, hva tror dere, skal jeg invitere henne med fram i Piggen når kvelden melder seg (og skal jeg da sove med undertøy på), eller skal jeg tilby henne babord køye? Håper dere har gode tips. PPS: Dette er en hel uke. PPPS: Det er manuelt Water Closet ombord. Vi kaller det bare damedo.

Hilsen bekymret sailor.

Kjære Sailor.

Det er alltid hyggelig å få spørsmål fra samvittighetsfulle og nevrotiske menn, men altså: BÆPP! Her er det bare å roe seg ned. Hvis det ikke faller seg naturlig for deg å varte opp kvinns, er det falsk markedsføring å gjøre det på seiltur på denne måten, og du risikerer at hun tar kontakt med FBI i etterkant når hun merker at du egentlig bare er en vanlig slusk.

Det som er fint for deg er at de fleste kvinner liker en vanlig slusk. Menn som sover uten undertøy, vasker seg bare litt, og serverer pølse i lompe tre dager på rad er helt fint. Toalettsituasjonen er kanskje det mest bekymringsverdige her, så gjør ditt ytterste for å gjøre dette minst mulig pinlig, for eksempel ved å plystre en god del. Og ikke snakk for mye om fotball og eks-kjærester (øvre grense er faktisk på 15%).

Du bør for all del invitere henne fram i Piggen, ellers risikerer du at hun begynner å bekymre seg for hvorfor du ikke inviterer henne fram i Piggen, og så har du det gående. Vi har selv aldri blitt invitert fram i Piggen, så vi er litt misunnelige. Det høres awesome ut.

PS: Hva med å ta med Moby Dick så dere kan lese høyt for hverandre, i tilfelle det blir for god stemning?

PPS: Hva er greia med at du ikke spiller et instrument? Vi foreslår at du lærer deg å spille obo sporenstreks. Da har du et alternativ til overnevnte plystring også.


Hilsen Mari og Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar